HTML

Meleg Kultúra

HAMAROSAN: 'Dallas buyers club' - 'The Dickens with love' - Melegek a koncentrációs táborokban

Friss topikok

A vonzás szabályai (2002)

2013.07.06. 01:29 menthaa

Korábban már írtam Bret Easton Ellis könyvéről, hát most sikerült megnéznem a belőle készült filmet is. Előljáróban csak annyit, hogy sose éreztem még ilyen hosszúnak 1 óra 40 percet. Hát nézzük csak...

Amennyire tetszett a könyv, olyannyira utáltam a filmet. Nem egyedül néztem, a barátom hősiesen végigszenvedte velem, szóval most nem csak az én véleményemet halljátok. Nem akarok belemenni az összehasonlítgatásokba, hogy könyv meg film, nyílván illik is olyat mondani, hogy 'a könyv jobban tetszett', szóval inkább elmondom, mi volt a hiba.

Kezdem azzal, hogy a történetmesélés és a filmes megoldások fárasztóak voltak. Először is a sztori parkolósávon állt, egy lépést sem haladt, se előre, se hátra. És hogy a vontatottság még kézzel foghatóbb legyen, állandóan több perces etap-ok voltak, ahol visszafelé zajlanak az események. Szétdrogozott fejjel ez biztosan jobban szórakoztatott volna, de szerintem teljesen fölösleges volt. Az egész filmben összesen kábé 10 percet néztem visszafelé játszva (including hosszú monológokat).

A második problémám ott volt, hogy míg a könyvben értettem, hogy mi miért történik, a filmben mindenki agyatlanul élte az életét. Többször vágtam meglepett fejet és néztem, hogy 'most mi van?'. A szereplők olyan felületesek és egysíkúak voltak, hogy azt 3D-ben még felvenni se lehetett volna. Azon túl, hogy ittak, drogoztak és b*sztak, az égegyadta világon semmit se csináltak. És ami a legszebb, még ehhez is hülyék voltak. Így aztán nem sikerült megkedvelnem senkit, ami ugye nem tesz jót a film befogadásának.

Harmadik helyen a veszteség listán az üzenet hiánya, illetve annak elcsökevényesedése szerepel. Hová tűnt a mondanivaló? Mi lett az üzenettel? A csatornazaj elnyomta? Ha drogozó fiatalokat mutogatnak és hányó fejeket nyomnak az arcomba, szeretném tudni, hogy miért.

És legvégül, jöhet a négyes pont, ami egy nagyon személyes és objektív nyűgöm. Éspedig: mi lett a melegekkel? Az igaz, hogy nem tegnap olvastam a könyvet, de valahogy úgy emlékszem, hogy egy izgága, balf*sz meleg srácnál azért többről írt a szerző. Hová lettek? Őket is elnyelte a csatornazaj? Vagy a féktelenül kefélő és kokózó fiatalok már épp eléggé szétfeszítették az amcsi nézők tűréshatárát, hogy nem volt indokolt beletenni a b*zikat? Ejnye, no!

Fölöslegesen írom a konklúziót - a filmet megnézni is fölösleges.

Szólj hozzá!

Címkék: film drogos

A bejegyzés trackback címe:

https://melegkultura.blog.hu/api/trackback/id/tr135393120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása