HTML

Meleg Kultúra

HAMAROSAN: 'Dallas buyers club' - 'The Dickens with love' - Melegek a koncentrációs táborokban

Friss topikok

A meztelen férfi - Kiállítás a Ludwig Múzeumban

2013.04.30. 10:09 menthaa

'A meztelen férfi' június 30-ig látható a Ludwigban, érdemes ezt észben tartania annak, akinek kedve lenne megnézni. Én a múlt hétvégén láttam, és őszintén szólva egy kicsit csalódtam. Persze volt pucér pasi bőven, de valahogy mégis egy kicsit rossz szájízzel hagytam el a kiállítást. A kedvcsináló szöveg szerint a férfiak ezzel a kiállítással visszavágnak a korábbi évszázadok nőábrázolásának dominanciájának, de szerintem nem feltétlenül ez történt.

A legtöbb kiállított mű inkább 'mellékterméknek' tűnt nekem - hadd magyarázzam el, miért. Sok olyan képet láttam, köztük fotókat is, ahol a férfi test inkább eszköze az ábrázolásnak, de nem témája. Nem azért ábrázolta a művész a pucér férfit, mert érdekelte a téma, vagy mert valami más megközelítést akart keresni, hanem mert a 'főműve' festése közben kicsit lazítani akart, ezért felvett egy csizmát és kalapot, és önkioldóval lefényképezte magát. Szerencsére nem minden kiállított mű készült így, igenis voltak olyan alkotók, akiket foglalkoztatott a férfi test, és ezt kellőképpen értékeltem is.

Ha már ilyen őszintén beszélek, tartozom egy vallomással a kiállítással kapcsolatban. Azzal a tudattal mentem oda a Ludwigba, hogy melegként nekem nem tudnak nagyon újat mutatni, már ami a pucér pasikat illeti, de meg kellett lepődjek, mert sok olyat láttam, ami egy kicsit mellbevágott. Érdekes volt látni, hogy mások hogyan látnak egy pucér férfit, hogyan reagálnak rá művészként, pláne úgy, hogy nem melegként viszonyulnak hozzá, hanem heteroszexuálisként. Azt is érdekes volt látni, hogy a művészeknek mi jut eszébe arról, hogy meztelenség - vannak, akiknek szinte vörös posztó egy feltárulkozó férfi, és inkább agresszivitást látnak benne, vannak, akik a kiszolgáltatottságot, a passzívitást, akár a nőiességet látják, míg én persze inkább az erotika oldaláról közelítem meg. Szóval ha úgy határoztok, hogy megnézitek a kiállítást, akkor azt tanácsolom, hogy nyitottan menjetek oda, és ne gondoljatok vagy várjatok a kiállítástól semmit előre, mert ha elvárásokkal veszitek meg a jegyet, lehet, hogy egy kicsit úgy jártok, mint én.

Szólj hozzá!

Címkék: kiállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://melegkultura.blog.hu/api/trackback/id/tr505253993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása